Τα Άγια Πάθη μέσα από την ελληνική ζωγραφική
Η Καλλιτεχνική Επιτροπή και το προσωπικό της Δημοτικής Πινακοθήκης Άρτας «Γιάννης Μόραλης» μέσω ανάρτησης εύχονται ολόψυχα Καλό Πάσχα και πάνω απ΄ όλα υγεία, συνεχίζοντας ακάματα το έργο τους για την προβολή της Άρτας. Όπως σημειώνουν παρουσιάζουν ένα μικρό αφιέρωμα από σπουδαίες τοιχογραφίες διαφόρων περιόδων που αποτυπώνουν με μοναδικό τρόπο το Θείο Δράμα των ημερών του Πάσχα.
Ως απότοκο των συνεχών εξελίξεων της ελληνιστικής ζωγραφικής επί σειρά αιώνων , οι Έλληνες ζωγράφοι διαχρονικά μας άφησαν αριστουργήματα που χαρακτηρίζονται από μοναδική πνευματικότητα, συναίσθημα, έντονους συμβολισμούς και ισορροπημένες χρωματικές κλίμακες καθώς και πρωτοποριακή σύνθεση και αντίληψη της φόρμας. Δεν θα ήταν παράλογο να επισημάνουμε ότι πολλά στοιχεία της μοντέρνας τέχνης και της αφαίρεσης τα συναντούμε εκεί για πρώτη φορά.
Ονόματα όπως ο Εμμανουήλ Πανσέληνος, οι αδελφοί Μιχαήλ Αστραπάς & Ευτύχιος, ο Γεώργιος Καλλιέργης, ο Θεοφάνης ο Έλληνας, ο Θεοφάνης ο Κρης και πάρα πολλοί άλλοι και μάλιστα ανώνυμοι, δημιούργησαν με τον χρωστήρα τους εκπληκτικά έργα που επηρέασαν μεγάλους καλλιτέχνες όπως ο Δομήνικος Θεοτοκόπουλος καθώς και τους Νεοέλληνες ζωγράφους.
Η γενιά του 30 με τους Κόντογλου, Σπ. Παπαλουκά, Παρθένη, Τσαρούχη, Χατζηκυριάκο-Γκίκα, Εγγονόπουλο επηρεάστηκαν καταλυτικά από την ζωγραφική αυτή καθώς και επόμενες γενιές καλλιτεχνών όπως ο Μόραλης, ο Σ. Βασιλείου και άλλοι.