Επιλέχθηκε η λύση στην οριοθέτηση της κοίτης Αράχθου

Πρόθεση εκ μέρους του Υπ. Υποδομών για ένταξη στο νέο ΕΣΠΑ

Σενάριο Μονής σήραγγας

Ενδεικτικός προϋπολογισμός 100 εκατομ. Ευρώ

Χρονοβόρες οι διαδικασίες των περιβαλλοντικών

Βασίλης Ψαθάς: θα γίνει προσπάθεια να τις επισπεύσουμε

Εξελίξεις υπάρχουν στο έργο της Οριοθέτησης και Διευθέτησης της κοίτης του Αράχθου, ένα έργο που θα ξεμπλοκάρει την ανάπτυξη της πόλης και θα δώσει ανάσα στην πέριξ περιοχή αφού πρόκειται για ένα κορυφαίο έργο, τεράστιας σημασίας τόσο για την αντιπλημμυρική προστασίας της Άρτας, όσο και για την οικιστική αλλά και τη γενικότερη ανάπτυξη της περιοχής μας.

Για το έργο αυτό η ΠΕ Άρτας και η Περιφέρεια Ηπείρου καταβάλουν εδώ και καιρό ώστε να ξεπεραστούν τεχνικά ζητήματα και κυρίως αυτό του ορισμού του μεγέθους της πλημμυρικής παροχής του ποταμού Αράχθου, καθώς η τεχνική μελέτη ολοκληρώθηκε, αλλά ακολουθούν η περιβαλλοντική μελέτη όπου θα καθορίζει τους περιβαλλοντικούς όρους αλλά και οι τεχνικές μελέτες όπου θα προβλέπονται τα διάφορα έργα δευτερεύουσας σημασίας, που όμως είναι σημαντικά για να προχωρήσουν οι διαδικασίες.
Σε συνομιλία με τον Αντιπεριφερειάρχη Άρτας Βασίλη Ψαθά για το πού βρίσκονται τα πράγματα σχετικά με το έργο αυτό, πληροφορηθήκαμε πως επιλέχθηκε τελικά η λύση με το σενάριο της σήραγγας κάτω από το Λόφο της Περάνθης που θα εκβάλει στην περιοχή του Γλυκορίζου. Η λύση αυτή επιλέχθηκε και από την υπηρεσία αλλά και από τους μελετητές, ενώ το ενδεικτικό κοστολόγιο προσεγγίζει τα 100 εκατομμύρια ευρώ.

Τα σενάρια
Για την διευθέτηση της κοίτης Αράχθου τέσσερα ήταν τα σενάρια που εξετάζονταν και που δημοσίευσε η ΗΧΩ προ διμήνου.
Το σενάριο ήταν κατασκευή υπόγειας σήραγγας που θα ξεκινά από το Φράγμα, θα συναντά το ρέμα Μπούση, θα διέρχεται ανάμεσα από το στρατόπεδο Παπακώστα και το κολυμβητήριο, θα διαπερνά το λόφο Περάνθης και θα καταλήγει στον Άραχθο, λίγο κάτω από την Ι.Μ. Κάτω Παναγιάς.
Η μία πρόταση προέβλεπε την κατασκευή κλειστού αγωγού με δύο κανάλια μήκους 16 μέτρων.

Η άλλη πρόταση (η οποία τελικά και επιλέχθηκε) προέβλεπε αγωγό στα 8 μέτρα πλάτος (δηλ. ένα κανάλι αντί για δύο).
Οι άλλες δύο προτάσεις που ήταν ανοιχτά κανάλια που θα ξεκινούσαν περίπου από το Ιμαρέτ και αφού διέσχιζαν μία μεγάλη έκταση των Κωστακιών θα κατέληγαν στο ποτάμι λίγο πρίν την κοινότητα Κεραματών, απορρίφθηκαν.

Τα Περιβαλλοντικά
Όπως σημειώνει ο Αντιπεριφερειάρχης Βασίλης Ψαθάς, οι μελέτες έχουν αποσταλεί από την υπηρεσία Δ7 στο Υπουργείο Περιβάλλοντος για την περιβαλλοντική αδειοδότηση από την Δ/νση Περιβάλλοντος.
Βέβαια, οι διαδικασίες για αυτές τις αδειοδοτήσεις είναι χρονοβόρες, αφού μπορεί να πάρουν πάνω από δύο χρόνια.
«Θα προσπαθήσουμε να το επισπεύσουμε» σημειώνει ο Αντιπεριφερειάρχης Άρτας, για το θέμα αυτό, «αυτό το έργο θα προσπαθήσουμε να το εντάξουμε στο νέο ΕΣΠΑ του Υπουργείου Υποδομών. Είναι πρόθεση δική μας της Περιφέρειας, είναι πρόθεση και της Δ/νσης που μελετά το έργο αλλά και του Υπουργείου» επισημαίνει ο κ. Ψαθάς.

Επικαιροποίηση
Εξελίξεις υπάρχουν και στο θέμα των Αρδευτικών-Εγγειοβελτιωτικών. ¨όπως μας λέει ο Αντιπεριφερειάρχης Άρτας, είναι έτοιμη η μελέτη προς δημοπράτηση των εγγειοβελτιωτικών του κάμπου στη Ζώνη 4 και στη Ζώνη 5.
Η μελέτη θα δημοπρατηθεί με 1,2 εκατομμύρια ευρώ και θα αφορά την επικαιροποίηση όλων των προηγούμενων μελετών από το Υπουργείο Υποδομών και την Περιφέρεια Ηπείρου. Επίσης προς δημοπράτηση δρομολογούνται έργα-σκούπα 8,5 εκατομμύρια ευρώ για τα εγγειοβελτιωτικά του ΠΕΤΑ-ΚΟΜΠΟΤΙ, αλλά και του κάμπου, ενταγμένα στο Π.Δ.Ε. ενώ θα γίνουν παρεμβάσεις όπου υπάρχουν προβλήματα, τα οποία κυρίως εντοπίζονται με το Κτηματολόγιο αλλά και με την Αρχαιολογία στο ΙΜΑΡΕΤ.