Χρήστος Γκόκας: η Οδική Ασφάλεια αποτελεί ένα πολύ σοβαρό ζήτημα για τη χώρα
Ο Βουλευτής κ. Χρήστος Γκόκας, στην Ομιλία του, ως Ειδικός Αγορητής της ΚΟ του Κινήματος Αλλαγής, στο Νομοσχέδιο του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών, με θέμα τη νέα διαδικασία έκδοσης αδειών οδήγησης, τόνισε ότι η Κυβέρνηση δεν εξάντλησε τη δυνατότητα για τη θεσμοθέτηση ενός πιο ολοκληρωμένου και σύγχρονου πλαισίου, με ριζικές αλλαγές ,το οποίο παράλληλα να είναι και εφαρμόσιμο. Παρά τα 2 χρόνια αναμονής, από την παρούσα Κυβέρνηση, μετά τον ανεφάρμοστο Νόμο της προηγούμενης Κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ, που οδήγησε σε ομηρία 150.000 υποψηφίους οδηγούς. Για το λόγο αυτό, κατέθεσε μια σειρά Προτάσεων ώστε να υπάρξει ένα Νομοθετικό πλαίσιο, λειτουργικό και εφαρμόσιμο στην πράξη, με τους πολίτες να έχουν σωστή εκπαίδευση και πιστοποίηση ως οδηγοί, μέσα από ένα αξιόπιστο σύστημα με διαφάνεια, και χωρίς ταλαιπωρία για τον πολίτη.
Σε σχέση με τα επιμέρους ζητήματα του Νομοσχεδίου τόνισε ότι για τη χορήγηση του προσωρινού διπλώματος οδήγησης των νέων με τη συμπλήρωση της ηλικίας των 17 ετών με συνοδηγό, που μπορεί να θεσμοθετηθεί, είναι σημαντικό να ενταχθούν στο εκπαιδευτικό μας σύστημα πέραν της θεωρητικής και πρακτικής εκπαίδευσης και εξέτασης, και μαθήματα κυκλοφοριακής αγωγής στα σχολεία και μάλιστα εξεταζόμενα.
Αναφερόμενος στις Προτάσεις που κατέθεσε ως Ειδικός Αγορητής της ΚΟ του Κινήματος Αλλαγής, επανέλαβε ότι απαιτούνται: η επικαιροποίηση της θεωρητικής ύλης και ο εμπλουτισμός της, αλλά και τη δυνατότητα, ο υποψήφιος οδηγός να υποβάλλεται σε πρακτική εκπαίδευση, αφού έχει ελεγχθεί και αποδειχθεί η ολοκλήρωση των θεωρητικών μαθημάτων και χωρίς να έχει συμμετάσχει στις αντίστοιχες εξετάσεις, ώστε να αποφεύγεται και η δυσλειτουργία των Σχολών Οδήγησης και να μην καθυστερεί η συνολική διαδικασία χορήγησης αδειών οδήγησης. Κάτι που έγινε αποδεκτό τελικά.
Επί πλέον πρότεινε την αλλαγή της διάταξης που προβλέπει τη θέση του εξεταστή στο μπροστινό κάθισμα και του εκπαιδευτή πίσω, κάτι το οποίο εν συνεχεία επίσης έγινε αποδεκτό από τον αρμόδιο Υπουργό Υποδομών και Μεταφορών.
Ο Χρ. Γκόκας, σημείωσε επίσης ότι η επιβάρυνση του παραβόλου κατά 10€, από 50 € σε 60€, αλλά και το ίδιο το παράβολο, έρχεται να προστεθεί σε μια δύσκολη οικονομική συγκυρία και ζήτησε την επανεξέταση της διάταξης αυτής.
Ζήτησε τακτικούς ελέγχους (ιατρικές και λοιπές εξετάσεις) για τους οδηγούς φορτηγών και λεωφορείων μέχρι τα 67 έτη και για σχολικά οχήματα στα 65 έτη ενώ εξέφρασε τον προβληματισμό του για το πλήθος των εξουσιοδοτικών διατάξεων, που παραπέμπουν στην έκδοση είκοσι (20) Υπουργικών Αποφάσεων, επισημαίνοντας τον κίνδυνο να υπάρξουν κενά στη νομοθέτηση και καθυστέρηση στην εφαρμογή του Νόμου.
Κλείνοντας, επανέλαβε ότι η Οδική Ασφάλεια αποτελεί ένα πολύ σοβαρό ζήτημα για τη χώρα μας. Ζήτησε ξανά να υπάρξει ένα σύγχρονο και ολοκληρωμένο πλαίσιο, ευρύτερο, με περισσότερα στοιχεία, και στο τέλος της διαδικασίας τοποθετήθηκε θετικά επί της αρχής, ζητώντας ενημέρωση της Επιτροπής για τις Υπουργικές Αποφάσεις που θα εκδοθούν και σημειώνοντας ότι επί των άρθρων το Κίνημα Αλλαγής θα τοποθετηθεί ανάλογα με τις θέσεις που διατύπωσε.