
Κ. Μητσοτάκης για νέο ΚΟΚ: Δεν θα συνθηκολογήσουμε με το χάος
Το 40% των νεκρών στα τροχαία είναι με μηχανή και το 25% δεν φορούσε ζώνη
Στην Ολομέλεια της Βουλής μίλησε ο Κυριάκος Μητσοτάκης για το νομοσχέδιο για το νέο Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας, τονίζοντας ότι στόχος της κυβέρνησης είναι «να γίνουν πιο ασφαλείς οι καθημερινές μετακινήσεις των πολιτών». Ο Πρωθυπουργός τόνισε ότι «δεν μπορούμε να συνθηκολογήσουμε με το χάος και την ανομία στον δρόμο και γενικότερα στον χώρο της δημόσιας ζωής». «Το 40% των νεκρών, κυρίως νέων, επιβαίνουν σε μηχανή. Το 25% των οδηγών που χάνουν τη ζωή τους δεν έχουν βάλει ζώνη. Με πολλαπλάσιο αριθμό συμπολιτών μας να οδηγείται στα νοσοκομεία με μη αναστρέψιμα προβλήματα στην υγεία τους. Αυτή τη στατιστική αίματος και πόνου θεωρώ ότι είναι και η καλύτερη απάντηση σε όλους αυτούς οι οποίοι χαρακτηρίζουν σκληρές τις νέες ρυθμίσεις», ανέφερε.
«Στόχος μας είναι οι καθημερινές μετακινήσεις να γίνονται ολοένα και πιο ασφαλείς. Αυτή τη λογική υπηρετούν τα υψηλότερα πρόστιμα και η οριστική αφαίρεση του διπλώματος σε ακραίες ή επαναλαμβανόμενες παραβάσεις. Στην ίδια ακριβώς κατεύθυνση κινούνται τα αυστηρά όρια ταχυτήτων και την κατανάλωση αλκοόλ», σημείωσε. «Δίνουμε προτεραιότητα στα αστικά λεωφορεία ελευθερώνοντας τις ειδικές λωρίδες από ταξί και προφανώς ΙΧ έχοντας ως εξαίρεση τα οχήματα που μεταφέρουν άτομα με αναπηρία ή τα οχήματα με μηδενικούς ρύπους. Έτσι θα αυξηθεί η ταχύτητα στις δημόσιες συγκοινωνίες. Παράλληλα, τα δρομολόγια των συγκοινωνιών θα γίνουν συνεπέστερα. Είναι κινήσεις που θα κάνουν καλύτερη την καθημερινότητα εκατομμυρίων πολιτών» πρόσθεσε.
«Στόχος οι 1.500 κάμερες»
«Σημαντική πρωτοβουλία του νέου Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας είναι η εγκατάσταση καμερών. Ο στόχος είναι να φθάσουμε τις 1.500 κάμερες», είπε. «Και βέβαια ναι, θα εγκαταστήσουμε και πειραματικά τις πρώτες κάμερες στα λεωφορεία για την επιτήρηση των λεωφορείων λωρίδων. Θα έχουμε λοιπόν σύντομα τη δυνατότητα να εντοπίζουμε με απλό τρόπο τις πιο συχνές και σοβαρές παραβιάσεις. Τα πρόστιμα θα βεβαιώνονται, θα επιδίδονται στην προσωπική θυρίδα του παραβάτη, στο gov.gr και τα έσοδα από αυτές τις ψηφιακές κλήσεις θα μπαίνουν στο Ταμείο Οδικής Ασφάλειας, θα κατευθύνονται αποκλειστικά σε έργα αναβάθμισης του δικτύου, σε δράσεις που προάγουν την υπεύθυνη συμπεριφορά και τη σωστή οδήγηση στο δρόμο. Θα έλεγα μάλιστα ότι είναι συγκοινωνούντα δοχεία.
Όσο περισσότερα έσοδα έχουμε αποκλείσεις, τόσο μεγαλύτερη θα προκύπτει και η ανάγκη για σχετικές παρεμβάσεις», επισήμανε.
Στο επίκεντρο η υπερβολική ταχύτητα
«Θα επιμείνω στην υπερβολική ταχύτητα, το αλκοόλ και το κράνος. Οι ποινές θα συνδέονται με το επίπεδο επικινδυνότητας. Πρέπει να τιμωρούμε πρωτίστως τους υπότροπους. Παράλληλα, για τη χρήση μη ζώνης και κράνους, που βρίσκονται στις πιο συχνές παραβάσεις, τα πρόστιμα θα φτάνουν τα 350 ευρώ, τόσο για τον οδηγό όσο και για τον συνεπιβάτη. Αυτή η στατιστική αίματος και πόνου είναι η απάντηση σε όσους χαρακτηρίζουν σκληρές τις ρυθμίσεις. Ο κόμπος έφτασε στο χτένι. Οι ρυθμίσεις θα κάνουν τον επιπόλαιο οδηγό να σκεφτεί διπλά και τριπλά πριν βάλει σε κίνδυνο τη ζωή του και των υπολοίπων», σημείωσε.