Α.Ρ.Π.Η.: ΟΧΙ ΣΤΑ ΣΧΟΛΕΙΑ ΔΥΟ ΤΑΧΥΤΗΤΩΝ

Σε μια σειρά δήμους της Ηπείρου επιδιώκεται η μετατροπή σχολείων σε σχολεία για τους έχοντες και τους «άριστους» χωρίς να σεβαστούν τις αποφάσεις των συλλόγων διδασκόντων που στέκονται τους ενάντια στη μετατροπή των σχολείων τους σε «Πρότυπα» και «Πειραματικά», σημειώνει σε ανακοίνωσή της η περιφερειακή κίνηση ΑΡΙΣΤΕΡΗ ΠΑΡΕΜΒΑΣΗ στην ΗΠΕΙΡΟ (Α.Ρ.Π.Η.).
«Ο νόμος 4692 /2020 «Αναβάθμιση του σχολείου και άλλες διατάξεις» για τα Πρότυπα και Πειραματικά σχολεία, καθώς και η Υ.Α 26/2/2021 με θέμα: «Χαρακτηρισμός δημόσιων σχολικών μονάδων ως Πρότυπων ή Πειραματικών Σχολείων» οδηγεί με μαθηματική ακρίβεια στην κατηγοριοποίηση των σχολείων.

Συγκεκριμένα: Τα Πρότυπα και Πειραματικά σχολεία θα διοικούνται από μια ειδική Διοικούσα Επιτροπή (Δ.Ε.Π.Π.Σ) που θα καθορίζει τα πάντα (τον τρόπο επιλογής των μαθητών, των διευθυντών, των εκπαιδευτικών, το ωρολόγιο πρόγραμμα, τη διδακτέα ύλη, τον τρόπο και τις μεθόδους διδασκαλίας, τη χρηματοδότησή τους κ.α.). Η επιτροπή θα αξιολογεί τα Πρότυπα – Πειραματικά Σχολεία και θα αποφασίζει αν θα παραμείνουν ως τέτοια ή αν θα εκπέσουν σε κοινά σχολεία. Οι μαθητές των Πρότυπων θα επιλέγονται με εξετάσεις, ενώ των Πειραματικών κατόπιν κλήρωσης. Το σχολείο της γειτονιάς χάνεται και οι μαθητές των σχολείων, που θα επιλεγούν ως Πρότυπα, θα αναγκαστούν να αναζητήσουν σχολείο φοίτησης που θα τους «χωράει», πέρα από τα χωροταξικά όρια. (…)

Οι παραπάνω επιλογές της κυβέρνησης απογειώνουν τους ταξικούς φραγμούς στη μόρφωση και πλήττουν άμεσα τα μορφωτικά δικαιώματα των παιδιών των φτωχών λαϊκών στρωμάτων. Είναι βέβαιο πως τα κυβερνητικά μέτρα που προωθούνται θα κλείσουν σχολεία, θα διώξουν μαθητές από την εκπαίδευση, θα οδηγήσουν σε εργασιακές σχέσεις γαλέρας και σε απολύσεις εκπαιδευτικών. Τα μέτρα αυτά εφαρμόστηκαν σε διάφορες χώρες με οδυνηρά αποτελέσματα για τα εκπαιδευτικά συστήματα. Τα σχέδια της κυβέρνησης πρέπει να συναντήσουν την καθολική αντίθεση» τονίζει η ΑΡΙΣΤΕΡΗ ΠΑΡΕΜΒΑΣΗ στην ΗΠΕΙΡΟ.