Οι δύο όψεις…

Το προσφυγικό, πλέον αγγίζει την περιοχή μας… μπορεί να υπήρξαν ηχηρά «όχι» από τα παιδιά της ΝΔ στην Τοπική Αυτοδιοίκηση, τον Χρήστο και τη Ροζίνα, όμως η Άρτα, μάλλον δεν θα μείνει εκτός της εγκατάστασης προσφύγων στα εδάφη της…

Οπότε, ας προετοιμαζόμαστε… προς τούτο έχω πατριώτη, ένα άρθρο του Μανώλη Κοττάκη που αναφέρονταν στις αντιδράσεις του Περιφερειάρχη Β. Αιγαίου, τον κ. Μουτζούρη, στην οποία επισημαίνονται οι δύο όψεις του μεταναστευτικού…

Η μία όψη, αναφέρεται στο « δεύτερο λόγο γιά τόν ὁποῖο κτυπᾶ ἠχηρά τό καμπανάκι πρός τήν Κυβέρνηση, ὁ κ. Μουτζούρης» και ὁ ὁποῖος -σύμφωνα με τον Περιφερειάρχη- εἶναι ὅτι «οἱ μετανάστες ἔχουν διαλύσει τήν ζωή τῶν κατοίκων τοῦ Βορείου Αἰγαίου. Τό νοσοκομεῖο ἔχει στήν οὐσία καταληφθεῖ ἀπό τούς ἴδιους. Οἱ κλῖνες γεμᾶτες. Τό ΕΚΑΒ πάει κι ἔρχεται στήν Μόρια. Τό βράδυ τῆς Πρωτοχρονιᾶς στίς ἐννέα γεννήσεις πού καταγράφηκαν οἱ ὀκτώ ἦταν ἀπό γυναῖκες μεταναστῶν καί ἡ μία μόνο ἀπό γυναῖκες χριστιανῶν.

Και παρακάτω, λέει «Τά ΑΤΜ στίς τράπεζες εἶναι γιά πολλές ὧρες τῆς ἡμέρας ἀπλησίαστα γιά τούς κατοίκους τῆς Μυτιλήνης. Τεράστιες οὐρές μεταναστῶν μέ τήν χρεωστική κάρτα πού τούς δίνουν οἱ ΜΚΟ στό χέρι, στέκονται μπροστά στά «διαβολομηχανήματα» γιά νά εἰσπράξουν τά 450 εὐρώ πού δικαιοῦνται, καί ἐμποδίζουν ἀντικειμενικά τήν πρόσβαση στούς ντόπιους. Τά στοιχεῖα γιά τήν ἐγκληματικότητα εἶναι ἀπογοητευτικά».

Υπάρχει και η άλλη όμως όψη… και που όπως επισημαίνει ο Κοττάκης, «Δέν διαλανθάνει βεβαίως τήν προσοχή του –αὐτό προέκυψε ἀπό τήν συζήτηση πού εἴχαμε– ὅτι ἕνα τμῆμα τῆς τοπικῆς κοινωνίας ἐπωφελεῖται ἀπό τήν παραμονή τῶν μεταναστῶν. Τά οὐζερί σφύζουν ἀπό ζωή. Μετανάστες, ἄνδρες τῶν περίεργων ΜΚΟ (στήν πλειονότητά τους Ἄραβες καί Ὁλλανδοί), ἄνδρες τῆς Frontex πίνουν κάθε ἀπόγευμα ἀμέριμνοι τό «Πλωμάρι» τους καί τόν «Βαρβαγιάννη» τους, ἐνῶ τά τουρκικά μαχητικά σφυρίζουν πάνω ἀπό τά κεφάλια τῶν κατοίκων τῆς Λέρου νοτιότερα.

.»3.000 δωμάτια ἔχουν ἐνοικιαστεῖ σέ ἄνδρες καί γυναῖκες τῶν ΜΚΟ, οἱ φοιτητές μας μέ δυσκολία βρίσκουν στέγη. Τά σοῦπερ μάρκετ, μέ πρῶτα τά γερμανικά, κάνουν χρυσές δουλειές. Ἡ γῆ στήν Μόρια μισθώνεται ἔναντι ἁδρᾶς ἀποζημίωσης πού ἐγκρίνουν οἱ ΜΚΟ στούς γηγενεῖς κατοίκους γιά νά ἁπλώνεται ἡ δομή φιλοξενίας».

Ὡστόσο, (υποστηρίζει ο Κοττάκης) ὅλα αὐτά ἀφοροῦν τούς ὀλίγους. Ὁ Περιφερειάρχης γνωρίζει ἄριστα ὅτι οἱ πολλοί πλήττονται. Καταλαβαίνει ὅτι τά νησιά μας στόν εὐαίσθητο χῶρο τοῦ Βορείου Αἰγαίου τελοῦν ὑπό κατοχή. Ξέρουν πώς μιά προβοκάτσια ἀρκεῖ γιά νά πάρουν φωτιά…

Λοιπόν… να έχουμε στο μυαλό μας, πως στο Νοσοκομείο, δεν θα βρίσκουμε κλίνη… επίσης στα ΑΤΜ, μπορεί να γίνεται ψιλοχαμός… αλλά, κι από την άλλη, αν έλθουν οι ΜΚΟ επί τόπου, σκέψου πως θα κάνεις το τριάρι δύο γκαρσονιέρες πατριώτη… τίποτα αποθήκες, μπορεί και να γίνονται Studio… ενώ τα πιτόγυρα με κοτόπουλο, ή (αν βρεθεί κάνας πρωτοπόρος…) με προβατίνα θα κάνουν χρυσές δουλειές…

Κρεμάλα!
Διαβάζω σε Γιαννιώτικα ΜουΜουΕ, πως στην αμέσως επόμενη συνεδρίαση του Περιφερειακού Συμβουλίου θα υπάρξει εκτενής συζήτηση για το προσφυγικό- μεταναστευτικό στην Ήπειρο. Το θέμα τέθηκε με αφορμή τις αντιδράσεις που καταγράφονται τόσο από τον Δήμο Άρτας όσο και τον Δήμο Νικολάου Σκουφά. Αρκετοί από τους συμβούλους της αντιπολίτευσης ζήτησαν να γίνει εκτενής συζήτηση στο Συμβούλιο κάτι που τελικά παραπέμφθηκε για την επόμενη συνεδρίαση.

Ωστόσο –λένε- ο Περιφερειάρχης Ηπείρου Αλέκος Καχριμάνης με κατηγορηματικό τρόπο υπογράμμισε ότι «δεν λαϊκίζω με τέτοια θέματα και εφόσον η πατρίδα χρειάζεται θα γίνουν κι άλλα κέντρα υποδοχής και φιλοξενίας».
Από την άλλη, υπήρξαν καταγγελίες που έκανε ο Περιφερειακός Σύμβουλος των «Οριζόντων Ηπείρου» Στάθης Νάνος ότι οι μετανάστες που φτάνουν στην περιοχή της Άρτας έχουν αυξηθεί ενώ λεωφορεία αδειάζουν στο Μενίδι και την Γέφυρα Καλογήρου!!

Για ποιο λόγο, δεν το έγραφαν οι Γιαννιώτες συνάδελφοι, ή μπορεί να μην το εξήγησε επαρκώς ο κ. Νάνος… το ερώτημα, όμως, που τίθεται, είναι γιατί «λεωφορεία αδειάζουν στο Μενίδι και την Γέφυρα Καλογήρου»; Τι κάνουν αυτοί, έρχονται μετά στην Άρτα με τα πόδια; Και γιατί έρχονται; Επειδή έμαθαν για το hotspot;

Να επισημάνω επίσης πως ο Περιφερειάρχης Ηπείρου στην τοποθέτησή του ανέφερε ότι η θέση «Κρεκούκια» στον Αμμότοπο είχε προταθεί στην Κυβέρνηση και ως εκ τούτου εξετάστηκε!!! Η πρόταση δεν είχε γίνει από την Περιφέρεια Ηπείρου αλλά από άλλους τους οποίους δεν κατονόμασε!!! Όταν υπήρξε αντίδραση του δήμου, τότε ζητήθηκε από τα αρμόδια υπουργεία άλλη έκταση, είπε ο Καχριμάνης….

Κάτι ξέρει ο Καχριμάνης, αλλά δεν θέλει να το πεί… κάποιος τοπικός παράγων τους «μαρτύρησε» για τα «Κρεκούκια»… κάποιος Αρτινός τοπικός παράγων… ποιος να είναι; Αν παίζαμε κρεμάλα, θα λέγαμε για όνομα με δώδεκα γράμματα, το πρώτο είναι το «Τ» και το τελευταίο το «ς»!!! για δοκίμασε…

Κλείνοντας όπως είπε ο Καχριμάνης «Εμείς δεν έχουμε φοβικά σύνδρομα… Αυτό αποτελεί αρχή της περιφερειακής διοίκησης και της παράταξής μας. Βοηθήσαμε στον Κατσικά, στην Αγία Ελένη, στα Δολιανά και στην Κόνιτσα. Δεν λαϊκίζω σ’ αυτά τα θέματα. Σήμερα στα νησιά οι μετανάστες είναι περισσότεροι από τους μόνιμους κατοίκους τους. Έχουν ακουστεί μέχρι τώρα πολλά σενάρια. Εφόσον η πατρίδα χρειάζεται, θα γίνουν κι άλλα κέντρα»…

Νομίζω πως στην ειδική συνεδρίαση του Περιφερειακού Συμβουλίου για το προσφυγικό στην Άρτα, μάλλον θα ακούσουμε και τίποτα ονόματα…

Κι άλλο κουίζ…
Λοιπόν αυτή την ιστορία με το γνωστό πολυκατάστημα το Jumbo που αποφασίστηκε από την ιδιοκτησία να λειτουργεί όλο το χρόνο και τις Κυριακές, έχει ουρές… διότι όπως διαβάζω σε Γιαννιώτικα site, tο Jumbo δεν είναι το μοναδικό κατάστημα που λειτουργεί τις Κυριακές στην Πρέβεζα. Αλλά είναι και το μοναδικό για το οποίο προκλήθηκε μέγας θόρυβος!

Το ωραίο όμως είναι πως ο Αντιπεριφερειάρχης Πρέβεζας Στράτος Ιωάννου απαντώντας σχετικά στο Περιφερειακό Συμβούλιο ανέφερε ότι το θέμα προκλήθηκε μετά την τοποθέτηση τοπικού βουλευτή σε ραδιοφωνική εκπομπή που κάνει πρώην αυτοδιοικητικός παράγοντας της Πρέβεζας!!!

Τι σου έλεγα προχτές πατριώτη; Δεν σου έλεγα πως η δημοσιογραφία οδηγεί παντού; Ιδού λοιπόν… πρώην αυτοδιοικητικός παράγοντας της Πρέβεζας, που κάνει ραδιοφωνική εκπομπή, ξεσήκωσε τον κόσμο για το Jumbo… ποιος είναι; Λοιπόν, όνομα με εφτά γράμματα το πρώτο είναι το «Ι» και το τελευταίο το «υ»…

Τι ακριβώς έγινε; Όπως είπε ο Στράτος Ιωάννου, με βάση το νόμο του 2013 και ύστερα από διαβούλευση που είχε γίνει στην Πρέβεζα τις Κυριακές λειτουργούν όλη την διάρκεια του έτους καταστήματα στην Κοινότητα Καναλίου ενώ από την 1η Απριλίου μέχρι το τέλος Οκτωβρίου μπορούν να λειτουργήσουν τις Κυριακές καταστήματα στη Δημοτική Ενότητα Πάργας και ουσιαστικά σε όλη την παραλιακή ζώνη όπως και στο ιστορικό κέντρο της Πρέβεζας.

Το 2017 ο νόμος τροποποιήθηκε δίνοντας το δικαίωμα και σε άλλα καταστήματα, κυρίως αλυσίδες. Η Περιφέρεια δεν είχε πλέον καμία εμπλοκή. Όπως είπε ο κ. Ιωάννου, στην Περιφερειακή Ενότητα της Πρέβεζας λειτουργούν εδώ και χρόνια δεκάδες καταστήματα τις Κυριακές, χωρίς ποτέ να διαμαρτυρηθεί κανείς.

Τόνισε δε ότι όποια απόφαση ληφθεί από τις υπηρεσίες της Περιφέρειας θα έχει εφαρμογή από την επόμενη χρονιά και δεν θα αφορά το Jumbo αλλά το σύνολο των καταστημάτων. «Μία απόφαση δεν μπορεί να κλείσει μόνο το Jumbo αλλά θα τους κλείσει όλους», είπε χαρακτηριστικά ο κ. Ιωάννου.

Ναι αλλά ο «πρώην αυτοδιοικητικός που κάνει ραδιοφωνική εκπομπή» τον επέτυχε τον σκοπό του… έγινε ντόρος γύρω από το όνομά του… και μπορεί να γίνει κι ακόμα μεγαλύτερος στο μέλλον…

Όπισθεν ολοταχώς…

Λοιπόν πατριώτη, όλα κάνουν τον κύκλο τους… κι όλο αυτό το σύστημα με τον φεμινισμό που κατέληξε στο #ΜeΤοο, βρήκε απάντηση.. #TradWife, παραδοσιακές σύζυγοι η απάντηση στον φεμινισμό… είναι ένα καινούργιο κίνημα που έρχεται από τις ΗΠΑ του Τραμπ και το Brexit…

Βρετανές και οι Αμερικανίδες, ευαγγελίζονται την επιστροφή στην εποχή της παραδοσιακής θηλυκότητας, τότε που η γυναίκα περνούσε τη ζωή της ως αφοσιωμένη σύζυγος και μητέρα, μέσα στο σπίτι, ασχολούμενη με το νοικοκυριό!

Για δες, πατριώτη… εκεί πάνω που τα αγόρια μας άρχισαν να μαθαίνουν να φτιάχνουν στη κουζίνα κάτι παραπάνω από δύο αυγά μάτια, που έμαθαν τα προγράμματα στο πλυντήριο και στο στεγνωτήριο, που ακόμα και να σιδερώνουν λύθηκαν τα χεράκια τους, τα εγγόνια μας, θα έχουν στο σπίτι… «και δούλα και κυρά»!

Αλλά τι οδηγεί σε όλα αυτά; Οι φεμινιστικές οργανώσεις ωρύονται στα social media με αφορμή το #TradWife, πως τα κοινωνικά κεκτημένα δεν είναι επιλογή, είναι δικαίωμα και υποχρέωση. Όμως ο φεμινισμός –λένε οι άλλοι- δημιούργησε και τη Μαίρη Παναγιωταρά. Η οποία ναι μεν είναι εργαζόμενη (άρα ανεξάρτητη), αλλά παραμένει και απολύτως υπεύθυνη για όλες τις δουλειές του σπιτιού και την καθημερινή φροντίδα των παιδιών. Μια γυναίκα, δηλαδή, που τρέχει απ΄ το πρωί ως το βράδυ και νιώθει κάθε στιγμή εξουθενωμένη.

Η άλλη επιλογή είναι να δώσει όλο τον μισθό της σε νταντάδες… αλλά, ποιο μισθό; είμαστε στην εποχή της κρίσης. Η σημερινή Μαίρη Παναγιωταρά (στην Ελλάδα, στη Βρετανία, στις ΗΠΑ και αλλού) πιθανότατα είναι άνεργη, η υποαμοιβόμενη, άρα νιώθει ανασφαλής. Και η ανασφάλεια, όπως ξέρουμε, δεν είναι σύμμαχος της προόδου. Βάλτε στην εξίσωση και τα social media και να πώς γιγαντώνονται απ΄ τη μια στιγμή στην άλλη τα οπισθοδρομικά κινήματα…

Οπισθοδρομικά; Δεν θα το έλεγα… ένα σωρό μανούλες, του ’70, του ’80, που δεν μπήκαν στο κόπο να βγουν στο μεροκάματα και να πέσουν στα «ξένα χέρια», δεν πέρασαν και άσχημα, ετοιμάζοντας φαγητό για την κολώνα του σπιτιού τους, τον άντρα που έτρεχε στη δουλειά… κι ακόμα δεν πέρασαν άσχημα, με τις γειτόνισσες, μόλις έσβηναν την κουζίνα, κάνοντας κοινωνική ανάλυση με καφεδάκι και τσιγαράκι…

Ν.Α.Σ.