ΠΑΙΔΕΙΑ- Ολοταχώς Πίσω
Γράφει ο Άλκης Παπαχριστάκης
Στη Βουλή των Ελλήνων ψηφίστηκε το πολυνομοσχέδιο του Υπουργείου Παιδείας με τις ψήφους της Νέας Δημοκρατίας. Ένα νομοσχέδιο που πολυδιαφημίστηκε αλλά τελικά θα δημιουργήσει πολλά προβλήματα στη σχολική κοινότητα.
Ένας εκ των βουλευτών που τοποθετήθηκε για το νομοσχέδιο ήταν και ο βουλευτής Άρτας Στυλιος Γιώργος που τα είδε όλα καλά και όλα ωραία.
Ανέφερε ο κύριος Στυλιος ότι το πολυνομοσχέδιο αφορά χιλιάδες μαθητές, καθηγητές, εργαζόμενος στο χώρο της παιδείας αλλά και την αγωνία των γονιών για το μέλλον των παιδιών τους. Πράγματι αφορά όλους αυτούς που αναφέρει .Το πολυνομοσχέδιο της Νέας Δημοκρατίας επηρεάζει όλους τους παραπάνω αλλά τους επηρεάζει ΑΡΝΗΤΙΚΑ δημιουργώντας ένα σύστημα Παιδείας αναχρονιστικό γυρίζοντας στην Παιδεία χρόνια πίσω ,ξεχνώντας ότι βρισκόμαστε πλέον στον 21ο αιώνα.
Είπε…. ο κύριος Στυλιος ότι το νομοσχέδιο έχει σκοπό να διευρύνει τη βάση της εκπαίδευσης ,πώς θα γίνει αυτό όταν μεγαλώνει ο αριθμός των μαθητών ανά τμήμα [αντιπαιδαγωγικό μέτρο]..
Είπε…. ο κύριος Στυλιος ότι δημιουργείται ένα σχολείο που ‘παρακολουθεί’ τις εξελίξεις .Πράγματι στόχος του νομοσχεδίου είναι να μπουν οι κάμερες στα σχολεία να ‘παρακολουθούν’ τα πάντα με αποτέλεσμα η γνώση να χάσει τη δύναμή της .
Είπε…. ο κύριος Στυλιος ότι υπάρχουν καινοτόμα προγράμματα. Γιατί, προφανώς δεν γνωρίζει όπως και η υπουργός ότι αυτά ήδη υπάρχουν στη σχολική κοινότητα.
Είπε…. ο κύριος Στυλιος ακριβώς για τις ξένες γλώσσες ‘εισάγεται στην Πρωτοβάθμια και δευτεροβάθμια εκπαίδευση η ξένη γλώσσα’ δεν γνωρίζει ο κύριος Στυλιος ότι υπάρχουν πληθώρα σχολείων που κάνουν εδώ και χρόνια δύο ξένες γλώσσες.
Είπε…. ο κύριος Στυλιος για διαχείριση ειδικών καταστάσεων, όπως κρούσματα ενδοσχολικής βίας που παρατηρούνται τελευταία γιατί θέλει να δικαιολογήσει το αναχρονιστικό σύστημα που αφορά την εγγραφή της διαγωγής .Ξεχνά πως κάτι τέτοιο θα συνοδεύει τον μαθητή πάντα και παντού. Καταργήθηκε και Καλώς καταργήθηκε γιατί δεν μπορεί μία λανθασμένη ενέργεια να ακολουθεί τον μαθητή μία ολόκληρη Ζωή. Η σχολική κοινότητα είναι αυτή που θα δώσει λύσεις σε τέτοια θέματα και όχι η ‘στάμπα’
Είπε…. ο κύριος Στυλιος και η συντηρητική πολιτική της Νέας Δημοκρατίας για την αποτίμηση προόδου των μαθητών μέσω της τράπεζας θεμάτων. Τι πρωτότυπο .Αυτό να το ξεχάσουν. Η σχολική κοινότητα το βίωσε και το απέρριψε. γιατί δεν μπορεί το λύκειο να γίνει μόνιμο εξεταστικό κέντρο για απόρριψη μαθητών βάζοντας εμπόδια σε μαθητές που αντιμετωπίζουν ήδη σοβαρές δυσκολίες και να δημιουργήσει καλά και κακά σχόλια που με την πάροδο του χρόνου θα κλείσουν, και επίσης η πρωτοβουλία των εκπαιδευτικών που γνωρίζει καλύτερα το αντικείμενο από τον καθένα να αφαιρεθεί. Οι ίδιοι οι μαθητές αντιδρούν λέγοντας ‘να μην το τολμήσουν’.
Είπε…. ο κύριος Στυλιος για , πρότυπα και πειραματικά σχολεία δεν μας ειπε όμως στο νομό που εκπροσωπεί ποιο είναι το πρότυπο και ποιο το πειραματικό σχολείο. Εκτός και αν είναι προνόμιο κάποιων παιδιών των μεγάλων αστικών κέντρων και πάντα κάτω από το βλέμμα της υπουργού.
Δεν είπε…. ο κύριος Στυλιος πώς θα μπορέσει να αναβαθμιστεί η τεχνική και επαγγελματική εκπαίδευση. Γιατί προφανώς την θέλουν υποβαθμισμένη .
Είπε… ο κύριος Στυλιος για αξιολόγηση των εκπαιδευτικών αλλά καλύτερα το θέμα αυτό να μην το χρησιμοποιούν γιατί οι εκπαιδευτικοί δεν θέλουν να γίνουν υποχείρια κανενός .Όχι ξανά επιθεωρητές. Σωστή εκπαίδευση και ολοκληρωτική γνώση σε όλους τους μαθητές κάτι που ενδιαφέρει τους εκπαιδευτικούς.
Δεν είπε…. ο κύριος Στυλιος πως θα εξασφαλιστεί η λεγόμενη αξιολόγηση των εκπαιδευτικών με αξιόπιστους μηχανισμούς για να μην έχουμε προβλήματα.
Δεν είπε…. ο κύριος Στυλιος πώς θα γίνει ένα άλμα Παιδείας για ένα νέο σχολείο μιας νέας εποχής με πρόσβαση από όλα τα παιδιά .
Δεν είπε… ο κύριος Στυλιος πώς θα αναβαθμιστεί πραγματικά το σχολείο δίνοντας την ευκαιρία σε όλους τους μαθητές για γνώση χωρίς διαχωρισμούς.
Τελικά το νομοσχέδιο δεν συμβάλλει στο να έχουν όλοι οι μαθητές ίσες ευκαιρίες και η ψήφιση του έγινε κάτω από την πίεση της κομματικής πειθαρχίας τη στιγμή που οι αντιδράσεις από όλους τους φορείς της εκπαιδευτικής κοινότητας είναι μεγάλες και σίγουρα θα δημιουργηθούν πολλά προβλήματα με την έναρξη της νέας σχολικής χρονιάς.
Κλείνοντας θα πω πως η Νέα Δημοκρατία και οι βουλευτές της μαζί με την Υπουργό δίνουν το στίγμα της πολιτικής που παράγουν .Δηλαδή την συντηρητική πλευρά και όχι την Προοδευτική αντίληψη για πραγματικά μεγάλες αλλαγές στην Παιδεία, που αμφισβητεί τον εκπαιδευτικό, που χρησιμοποιεί την δημόσια παιδεία γυρίζοντας την χρόνια πίσω με μοναδικούς συμμάχους τους ιδιοκτήτες των ιδιωτικών σχολείων, που τιμωρεί τους αναπληρωτές με διετή η τριετή αποκλεισμό ,που μειώνει τα κονδύλια για προσλήψεις αναπληρωτών, που αυξάνει τα τμήματα από 22 σε 25 μαθητές με αποτέλεσμα λιγότερες προσλήψεις γιατί θέλει να ελέγχει την κοινωνία αφού δεν τους δίνει τα εφόδια για γνώση.
Γιατί η Γνώση είναι Δύναμη