Ο Βουλευτής του ΠΑΣΟΚ- Κίνημα Αλλαγής Άρτας, κ. Χρήστος Γκόκας, στην Ομιλία του στην Ολομέλεια της Βουλής, κατά τη συζήτηση του Υπουργείου Οικονομικών σχετικά με την Εταιρική Διακυβέρνηση των Α.Ε. του Δημοσίου και των λοιπών θυγατρικών της Ε.Ε.ΣΥ.Π. Α.Ε., δηλαδή του Υπερταμείου, και άλλες διατάξεις, ξεκινώντας την ομιλία του καταδίκασε από την πλευρά του την απρόκλητη επίθεση του κ. Ερντογάν κατά της Ελλάδος με την απαράδεκτη ομιλία του στον ΟΗΕ και τα ψευδέστατα στοιχεία που χρησιμοποίησε και τόνισε ότι η χώρα μας απαντά με θάρρος και εθνική ενότητα.
Συνεχίζοντας τόνισε ότι και αυτό το Νομοσχέδιο επιβεβαιώνει την προσφιλή τακτική της κακής νομοθέτησης της Κυβέρνησης.
Ειδικότερα, ως Υπεύθυνος του Τομέα Υποδομών και Μεταφορών της Κ.Ο. του ΠΑΣΟΚ – Κίνημα Αλλαγής, αναφέρθηκε στις διατάξεις που αφορούν σε ζητήματα της αρμοδιότητάς του. Ιδιαίτερα αναφέρθηκε, στην άρνηση της Κυβέρνησης να εφαρμόσει τις γνωστές αποφάσεις 190 και 191 του 2022, του ΣτΕ, για την άμεση επιστροφή των μετοχών της ΕΥΔΑΠ και της ΕΥΑΘ, από το Υπερταμείο, δηλαδή από την Ε.Ε.ΣΥ.Π. στο Ελληνικό Δημόσιο, γεγονός που όπως τόνισε, αποδεικνύει την υποκριτική στάση της Ν.Δ., που ως αξιωματική Αντιπολίτευση καταψήφισε τη σύσταση του Υπερταμείου, όπως και το ΠΑΣΟΚ, όταν ο ΣΥΡΙΖΑ ψήφιζε τη σύστασή του, ενώ ως Κυβέρνηση, όχι μόνο διατήρησε άθικτο το Υπερταμείο, αλλά ενίσχυσε και ενισχύει το ρόλο του.
Επί πλέον για τις διατάξεις που αφορούν στο προσωπικό και στα στελέχη του ΟΑΣΑ Α.Ε. και των θυγατρικών του, ΣΤΑΣΥ Α.Ε. και ΟΣΥ Α.Ε.. επεσήμανε ότι στην ουσία απελευθερώνονται πλήρως οι προσλήψεις, όλα ορίζονται από όργανα της Εταιρείας και η πρόβλεψη των 20 ημερών για να διαπιστωθούν παρατυπίες από τον ΑΣΕΠ, είναι ελάχιστες. Με την εφαρμογή δε αυτών των διατάξεων μέχρι τέλους του 2025, τίθεται το ερώτημα εάν αυτό είναι το βήμα για την ιδιωτικοποίηση των δημόσιων Αστικών Συγκοινωνιών.
Όπως χαρακτηριστικά ανέφερε: “…Η εξέλιξη αυτή, αποτελεί φιάσκο για την Κυβέρνηση που: Αφού πρώτα υποστήριξε ότι ο κορωνοϊός δεν κολλάει από το συνωστισμό στα ΜΜΜ, ανέθεσε ύστερα έργο στα ΚΤΕΛ με τη γνωστή διαδικασία. Δεν προχώρησε σε επαρκή μίσθωση λεωφορείων από τον ΟΑΣΑ, παρά τον προβληματικό διαγωνισμό των 300 λεωφορείων. Πάμε στον 4ο χρόνο και ακόμα δεν προχώρησε η αγορά νέων λεωφορείων, Δεν δίνονται χρήματα για ανταλλακτικά, ώστε να μπουν σε κυκλοφορία τα λεωφορεία του Οργανισμού που είναι αραγμένα στα Μηχανοστάσια. Ζητήματα για τα οποία είναι υπεύθυνη η Κυβέρνηση.…”
Κλείνοντας, σημείωσε ότι το ΠΑΣΟΚ- Κίνημα Αλλαγής καταψηφίζει το Νομοσχέδιο επί της αρχής, ψηφίζοντας ωστόσο διατάξεις θετικές, όπως και τα οικονομικά μέτρα της Τροπολογίας που κατατέθηκε, αφού το ΠΑΣΟΚ δεν λέει όχι σε ό,τι ανακουφίζει τους πολίτες, και άσκησε κριτική για το σύνολο των μέτρων, όπως εξαγγέλθηκαν και για αυτά που δεν ανταποκρίνονται στις ανάγκες συγκεκριμένων κοινωνικών ομάδων, όπως τα μέτρα για τους αγρότες συνταξιούχους με τις πενιχρές συντάξεις των 330-360 ευρώ, αλλά και για τον πρωτογενή τομέα που είναι για μια ακόμα φορά ριγμένος, αφού παίρνει μόλις 150 εκατ. από τα 5,5 δισ. που εξαγγέλθηκαν, ποσό που δεν καλύπτει με τίποτα τους αγρότες και τους κτηνοτρόφους.