Οι συγγραφείς αποκαλύπτουν… τα μυστικά τους στον Ε. Ιντζέμπελη

Nικόλας Λεβέντης, Κυνισμός

•Για ποιό λόγο γράφω;
Η περίοδος της εφηβείας μου απετέλεσε την αρχή ποικίλων προσωπικών προβληματισμών. Εγκλωβισμένος στην απελπισία και το φόβο μπροστά στο άγνωστο αναζητούσα τρόπο για να εκφράσω τα ανέκφραστα, αναζητούσα διέξοδο από τα δικά μου συναισθήματα. Γι’ αυτό, στην πρώτη μου ποιητική συλλογή στις εκδόσεις Στοχαστής, σημειώνω ως πρόλογο τα εξής: Η ποίηση είναι κάτι στο οποίο καταφεύγεις από ανάγκη και όχι από άποψη. Ωστόσο, ακόμη, αδυνατώ να κατανοήσω, τι είδους τέχνη είναι εκείνη που περιγράφει χωρίς να ορίζει και να ορίζεται;
Στόχος μου ήταν και είναι να μη μεταστρέψω την παρηγορητική δράση της ποιητικής τέχνης σε πρόσκαιρη διανοουμενίστικη ηδονή. Γράφω πάντοτε για να ηρεμήσω μέσα μου, για πω την αλήθεια μου, αλλά, ίσως, και από ματαιοδοξία, για να δεσμεύω κάτι στη ζωή, όταν εγώ θα λείπω από αυτήν.

•Τι είδους βιβλία γράφω;
Το βάρος της γραφής μου τα τελευταία χρόνια έχει πέσει στην ποίηση. Ωστόσο, έχω δημοσιεύεσει τόσο παιδικά βιβλία όσο και εγχειρίδια ειδικού ενδιαφέροντος στους τομείς της μουσικής εκπαίδευσης και της κοινωνιολογίας της εκπαίδευσης.

•Από πού εμπνέομαι;
Όσο κοινότυπο και αν ακούγεται εμπνέομαι από την καθημερινότητά μου. Μία ταινία, ένα βιβλίο, ένας πίνακας, ένας διαπληκτισμός στο δρόμο ή στο οικογενειακό περιβάλλον, εσωτερικοί προβληματισμοί, οι ατυχίες της ζωής κ.λπ. είναι κάποια από εκείνα που ενεργοποιούν μέσα μου τον μηχανισμό της γραφής.

•Ποιο είναι το τελευταίο έργο μου, τι περιέχει και ποιες είναι οι δυσκολίες που αντιμετώπισα για να το γράψω και να το εκδόσω;
Η τελευταία ποιητική μου συλλογή έχει τον τίτλο «Κυνισμός» και περιέχει ποιήματα σχετικά με τον θάνατο, τον χρόνο, την ελπίδα, τον έρωτα, αλλά και ευρύτερου προβληματισμού γύρω από κοινωνικά ζητήματα.
Η αρχική δυσκολία που κάθε συγγραφέας αντιμετωπίζει είναι να βρει τον εκδότη που θα αποδεκτεί το έργο του χωρίς αλλαγές, οι οποίες θα αλλοιώσουν το περιεχόμενό του και ο αναγνώστης θα διαβάσει ένα κείμενο που δεν θα φέρει το πνεύμα του συγγραφέα. Έτσι, λόγω της καλής συνεργασίας μας με τις εκδόσεις μου τους ξαναεμπιστευτηκά το έργο μου διατηρώντας σε υψηλά επίπεδα το άγχος μου, αφού πάντα υπάρχει η περίπτωση το νέο έργο να μην γίνει απόδεκτο, να μην θέλουν οι εκδόσεις τα κείμενά σου να φέρουν το διακριτικό σήμα τους.

Σε δεύτερη φάση με απασχόλησε η γενικότερη πορεία του βιβλίου μου. Η ποίηση είναι το πλέον αντιεμπορικό είδος γραφής με ελάχιστους αποδέκτες. Εξαιτίας, μάλιστα, του εξαιρετικά μειωμένου αναγνωστικού κοινού της ποίησης και των οικονομικών προβλημάτων της χώρας, δεν είναι λίγες οι φορές που ο συγγραφέας καταλήγει στην επιλογή του self publishing καθότι ο εκδότης ως επιχειρηματίας αρνείται να αναλάβει την έκδοση ή καλείται να επωμισθεί ένα μέρος των εξόδων του βιβλίου του, μιας και ο εκδότης ως επιχειρηματίας προσπαθεί να μειώσει τοιουτοτρόπως τη ζημιά που θα υποστεί η επιχείρησή του. Όπως και να’ χει το ταξίδι ενός ποιητικού βιβλίου στα ράφια των βιβλιοπωλείων ή στα ράφια των αναγνωστών είναι μια πολύ δύσκολη και επίπονη υπόθεση.

•Ποιες άλλες δραστηριότητες έχω πέρα από τη γραφή;
H ενασχόλησή μου με τη μουσική και η αγάπη μου για τον κινηματογράφο είναι διαχρονικές αξίες, και, όπως κάθε νέος της γενιάς μου, αναζητώ μανιωδώς εργασία για να μπορώ να θρέψω τα όνειρά μου.

Βιογραφικό συγγραφέα

O Νικόλας Λεβέντης (1993) γεννήθηκε και μεγάλωσε στην Αθήνα. Είναι απόφοιτος ανώτερων θεωρητικών (πτυχίο αρμονίας) και μονωδίας (δίπλωμα) της Μουσικής Σχολής Χαρ. Εκμετζόγλου στη Νέα Σμύρνη. Είναι κάτοχος επιμορφωτικών εξειδικεύσεων στο μουσικοπαιδαγωγικό σύστημα Carl Orff, στο θεατρικό παιχνίδι, στη μουσικοθεραπεία και στην εξ αποστάσεως εκπαιδευτική τεχνολογία. Ολοκλήρωσε το Εργαστήριο Σύνθεσης του Εθνικού Θεάτρου, δημοσίευσε σχέδια μαθημάτων μουσικοκινητικής αγωγής σε εκπαιδευτικά περιοδικά, εργάστηκε ως δάσκαλος μουσικής προπαιδείας, υπήρξε μέρος της χορωδίας Μusica και έλαβε μέρος σε σεμινάρια τελειοποίησης τεχνικής και ερμηνείας στο λυρικό τραγούδι, από ιδιωτικούς και δημόσιους φορείς.

Εκτός των μουσικών του σπουδών, είναι απόφοιτος του Τμήματος Θεολογίας του ΕΚΠΑ και κάτοχος μεταπτυχιακού τίτλου στις “Επιστήμες της Αγωγής: Τεχνολογίες Μάθησης και Επικοινωνίας” από το Ευρωπαϊκό Πανεπιστήμιο Κύπρου. Στο πλαίσιο των σπουδών του εργάστηκε στο Πανελλήνιο Δίκτυο για το Θέατρο στην Εκπαίδευση, παρακολούθησε μαθήματα στο Πανεπιστήμιο του Birmingham, έλαβε υποτροφίες, δημοσίευσε άρθρα σε επιστημονικό θεολογικό Τύπο και συμμετείχε ως ομιλητής σε ποικίλα συνέδρια παιδαγωγικών θεμάτων. Έχει παρακολουθήσει σειρά σεμιναρίων σε θέματα υποκριτικής, διαπολιτισμικής αγωγής, μουσειακής αγωγής και χρήσης των τεχνών στην εκπαίδευση. Eπιμορφώθηκε σε ζητήματα ανθρωπίνων δικαιωμάτων από το Ινστιτούτο Κατάρτισης και Εκπαίδευσης του ΟΗΕ και την Ύπατη Αρμοστεία για τους Πρόσφυγες. Γνωρίζει αγγλικά και γαλλικά.