«Ανακαλύπτοντας το μαζί ανά-ΜΕΣΑ-μας»

Διαδικτυακό Βιωματικό Εργαστήρι από το Κέντρο Πρόληψης

Το Κέντρο Πρόληψης των Εξαρτήσεων & Προαγωγής της Ψυχοκοινωνικής Υγείας Νομού Άρτας σε συνεργασία με την Κοινωνική Λειτουργό του Ερυθρού Σταυρούκα Ζαρονίκου Σταυρούλα, υλοποιεί Διαδικτυακό Βιωματικό Εργαστήρι με θέμα: «Ανακαλύπτοντας το μαζί ανά-ΜΕΣΑ-μας»
Στόχος των συναντήσεων είναι τόσο η στήριξη, η ενδυνάμωση και η εμψύχωση των εθελοντών στον ρόλο τους, όσο και η εξάσκηση σε τεχνικές & εργαλεία που βελτιώνουν την επικοινωνία στις σχέσεις.
Στην ομάδα οι εθελοντές θα έχουν την ευκαιρία να δουλέψουν ομαδικά και να μοιραστούν εμπειρίες πάνω σε κοινές δυσκολίες, αγωνίες και προβληματισμούς.
Ενδεικτικά, θέματα που θα συζητηθούν στο εργαστήρι είναι:
-Το ψυχολογικό αποτύπωμα της επόμενης μέρας από την πανδημία
-Βελτιώνοντας την επικοινωνία
-Γνωρίζω τον εαυτό μου
-Εικόνα εαυτού- Αυτοεκτίμηση
-Διαχείριση Συναισθημάτων
-Εξαρτήσεις
-Θέματα που μπορεί να προκύψουν ανάλογα με τις ανάγκες των εθελοντών.

Η ομάδα θα ολοκληρωθεί σε 5 συναντήσεις με συχνότητα μία (1) φορά την εβδομάδα (κάθε Τετάρτη) και ώρα 18:00 – 19:30ξεκινώντας στις 2 Ιουνίου2021.
Όσοι εθελοντές επιθυμούν να συμμετέχουν στο εργαστήρι, μπορούν να στείλουν μήνυμα στο E-mail του Κ.Π.: kpnartas@gmail.comμε τα στοιχεία τους (όνομα, τηλέφωνο, E-mail) έως 1/6/2021.
Η συγκεκριμένη διαδικασία είναι απαραίτητη προκειμένου να γίνει η αποστολή του συνδέσμου συμμετοχής.
•Η συμμετοχή στην ομάδα είναι δωρεάν. Για οποιαδήποτε πληροφορία ή διευκρίνιση στο τηλέφωνο επικοινωνίας: 2681 0 23126 και ώρες: 9:00-13:00 ή στον Ερυθρό Σταυρό στον αριθμό:2681 0 21637.
Συντονίστρια της ομάδας: κα Μπακέλα Μαρία- Κοινωνική Λειτουργός.

Διαδικτυακό Βιωματικό Σεμινάριο Εκπαιδευτικών Β΄/ΘΜΙΑΣ
Το Κέντρο Πρόληψης των Εξαρτήσεων και Προαγωγής της Ψυχοκοινωνικής Υγείας Ν. Άρτας, στο πλαίσιο των προγραμμάτων στην σχολική κοινότητα, υλοποίησε το Διαδικτυακό Εργαστήρι για Eκπαιδευτικούς της Β’/θμιας Εκπαίδευσης με τίτλο: «Ενισχύοντας την επικοινωνία στην τάξη», από τον Φεβρουάριο έως τον Μάιο 2021.
Η υγειονομική κρίση της πανδημίας του Covid-19 έχει δημιουργήσει μια νέα πραγματικότητα, η οποία έχει επηρεάσει όλες τις εκφάνσεις της προσωπικής και κοινωνικής ζωής των ανθρώπων. Η νέα συνθήκη έχει επηρεάσει και την λειτουργία του σχολείου.
Η αβεβαιότητα και η ρευστότητα, τόσο από την νέα απειλή, αλλά και από τις συνθήκες περιορισμού παράγει και απελευθερώνει συναισθήματα φόβου, ανασφάλειας, αδυναμίας, απόσυρσης, θυμού κ.ά.

Με δεδομένες τις νέες ανάγκες που δημιουργούνται στο πλαίσιο πρωτόγνωρων συνθηκών για όλους, προσκαλέσαμε τους εκπαιδευτικούς να συμμετέχουν διαδικτυακά προκειμένου να μοιραστούν τις δυσκολίες που έχουν προκύψει. Προσπαθήσαμε να αναζητήσουμε τρόπους, ώστε να μετασχηματίσουμε τις δυσκολίες σε προκλήσεις και δημιουργικές σχέσεις.

Στόχος της παρέμβασης ήταν:
Η στήριξη & ενδυνάμωση του ρόλου του εκπαιδευτικού, στη σύγχρονη πραγματικότητα, μέσα από την ανάπτυξη δεξιοτήτων που θα του επιτρέψουν να εγκαταστήσει μια άμεση και εποικοδομητική επικοινωνία με τον έφηβο, για να μπορεί να διαχειριστεί τις κρίσεις στην τάξη του. Εστιάσαμε στη στήριξη και τη φροντίδα των εκπαιδευτικών, με απώτερο στόχο να στηρίξουν με τη σειρά τους, τους μαθητές προάγοντας έτσι την ψυχο- συναισθηματική υγεία στο σχολείο.

Προσεγγίσαμε θέματα που αφορούν:
• την παροχή γνώσεων σε θέματα που αφορούν την ψυχο-συναισθηματική και κοινωνική ανάπτυξη των εφήβων
•την διαχείριση της τάξης και την βελτίωση της επικοινωνίας (ενεργητική ακρόαση)
•συνεργασία σχολείου- γονέων – ευρύτερης κοινότητας
•αντιμετώπιση έκτακτων καταστάσεων- κρίσης
•γνωριμία με το εκπαιδευτικό υλικό «Πρόληψη κατ’ οίκον»
Στο σεμινάριο συμμετείχαν δεκαεννέα (19) εκπαιδευτικοί.
Ολοκληρώθηκε σε εννέα (9) συναντήσεις.
Συντονιστές του εργαστηρίου:
-κος Οικονομίδης Θεόδωρος- Επιστημονικός Υπεύθυνος-Παιδοψυχίατρος
-κα Κομηλάγιου Θεοδοσία- Κοινωνιολόγος